cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Community Tip - Learn all about the Community Ranking System, a fun gamification element of the PTC Community. X

Hvordan kan MathCad 14 tegne en 3D graf af f(x,y), når der er installeret Windows 8.1?

hgreisen
2-Guest

Hvordan kan MathCad 14 tegne en 3D graf af f(x,y), når der er installeret Windows 8.1?

Siden jeg fik installeret Windows 8.1 på min pc, har det ikke længere været muligt at lave en 3D graf af f(x,y) i MathCad 14. Er der nogle, som ved, hvad man kan gøre ved det?

Før jeg fik installeret Windows 8.1 klikkede jeg bare på overflade-ikonet i Graf-paletten. Når jeg gør det nu, så kommer der bare en "sort lakrids" - altså en pladsholder for ét tegn! Det sker også, hvis jeg trykker på det ikon, som viser et xyz-koordinatsystem.

Desværre supporterer Windows Update ikke MathCad, så de har ingen bud.

mvh

Helle

5 REPLIES 5

Hej Helle!

Tyvärr stödjer inte Mathcad 14 Windows 8.1 och detsamma gäller tyvärr även Mathcad 15. Inom kort kommer dock en uppdatering av Mathcad 15, med benämningen M040, som är just för att stödja Windows 8.1.

Med vänlig hälsning,

Magnus

Hej Magnus

Det må vi så se frem til.

Er det mig, som klikket på "Korrekt svar", når jeg har læst dit svar?

med venlig hilsen

Helle

RichardJ
19-Tanzanite
(To:hgreisen)

Go to "C:\Program Files (x86)\Mathcad\Mathcad 14", right click on mathcad.exe, select "properties". On the Compatibility tab check "Disable desktop composition". This will change the color scheme to the basic scheme when Mathcad is running. 3D plots should then show OK.

Thank you for your answer.

Unfortunately nothing happened, when I right clicked on the exe file and changed properties. But I learned something about how du manage properties on mathcad. 🙂

I will rewritemy question, this time in english:

How can you make 3D plots in MathCad 14 using Windows 8.1?

When I click on the "Surface plot" button, this happens: Instead of a placeholder for a 3D plot there is shown a placeholder for a letter.

Best regards,

Helle

RichardJ
19-Tanzanite
(To:hgreisen)

Sorry, what I suggested works for Mathcad 15, but maybe there is another problem with Mathcad 14.

Top Tags